YOUTH and HISTORY (1994−1997)

Print Friendly, PDF & Email

Lite­ra­tur zum Pro­jekt “Inklu­si­on und Geschichts­un­ter­richt” mit Ham­bur­ger Beteiligung:

  1. v. Bor­ries, Bodo (1999): Jugend und Geschich­te. Ein euro­päi­scher Kul­tur­ver­gleich aus deut­scher Sicht. In Zusam­men­ar­beit mit Kör­ber, Andre­as, Baeck, Oli­ver und Ange­la Kin­der­va­ter. Opla­den: Les­ke + Bud­rich (Schu­le und Gesell­schaft; 21); ISBN: 3810023841.
  2. Bor­ries, Bodo v. (1999): Jugend und Geschich­te. Ein euro­päi­scher Kul­tur­ver­gleich aus deut­scher Sicht. In Zusam­men­ar­beit mit Kör­ber, Andre­as, Baeck, Oli­ver und Ange­la Kin­der­va­ter. Opla­den: Les­ke + Bud­rich (Schu­le und Gesell­schaft; 21); ISBN: 3−8100−2384−1.
  3. Kör­ber, Andre­as (1998): “Intro­duc­tion (to: ‘Can Pupils fit into the shoes of someo­ne else?’)”. In: van der Lee­uw-Roord, Joke (1998; Ed.): The Sta­te of Histo­ry Edu­ca­ti­on in Euro­pe. Chal­len­ges and Impli­ca­ti­ons of the “Youth and History”-Survey. Ham­burg: edi­ti­on Kör­ber-Stif­tung, 1998; ISBN: 3896840096; S. 123 – 138.
  4. Bor­ries, Bodo v.; Kör­ber, Andre­as; Bar­sch­dorff, Signe (1997): “Results of the first cross-cul­tu­ral stu­dy of youth on his­to­ri­cal- poli­ti­cal atti­tu­des.” In: civ­net. jour­nal for a civil socie­ty. August-Sep­tem­ber 1997; 1, 3. (http://​www​.civ​net​.org/​j​o​u​r​n​a​l​/​i​s​s​u​e​3​/​y​o​u​t​h​1​.​htm).
  5. Bor­ries, Bodo v.; Kör­ber, Andre­as (1997): “Ein euro­päi­scher Kul­tur­ver­gleich zu Geschichts­vor­stel­lun­gen und Poli­tik­ein­stel­lun­gen von Jugend­li­chen.” In: Zeit­schrift für Poli­ti­sche Psy­cho­lo­gie 5,1; S. 41 – 58
  6. Kör­ber, Andre­as (1997): “Euro­päi­sche Jugend­li­che und das kolo­nia­le Erbe.” In: Becher, Ursu­la, A. J.; Weg­ner, Dirk (1997; Hgg.): Jugend — Poli­tik — Geschich­te. Ergeb­nis­se des euro­päi­schen Kul­tur­ver­gleichs ‘YOUTH and HISTORY’. Ham­burg: edi­ti­on Kör­ber-Stif­tung (Werk­statt­rei­he); ISBN: 3896840061; S. 88 – 107.
  7. Baeck, Oli­ver; Kör­ber, Andre­as (1997): CD-ROM. In: Angvik, Magne; v. Bor­ries, Bodo (1997; Eds.): YOUTH and HISTORY. A Com­pa­ra­ti­ve Euro­pean Sur­vey on His­to­ri­cal Con­scious­ness and Poli­ti­cal Atti­tu­des among Adolescents.Vol. B: Docu­men­ta­ti­on. Ham­burg: edi­ti­on Kör­ber-Stif­tung; ISBN: 3896840053.
  8. Kör­ber, Andre­as (1997): “Items and New Mea­su­res.” In: Angvik, Magne; v. Bor­ries, Bodo (Eds.; 1997): YOUTH and HISTORY. A Com­pa­ra­ti­ve Euro­pean Sur­vey on His­to­ri­cal Con­scious­ness and Poli­ti­cal Atti­tu­des among Adolescents.Vol. B: Docu­men­ta­ti­on. Ham­burg: edi­ti­on Kör­ber-Stif­tung; ISBN: 3896840053; pp. B 13 — B 23.
  9. Aho­nen, Sirk­ka; Angvik, Magne; Bor­ries, Bodo v.; Bouw­man, Will; Kör­ber, Andre­as; Silier, Orhan (1997): “Sci­en­ti­fic Per­spec­ti­ves in the Con­text of His­to­rio­gra­phy and Cul­tu­re of Histo­ry.” In: Angvik, Magne; v. Bor­ries, Bodo (1997; Eds.): YOUTH and HISTORY. A Com­pa­ra­ti­ve Euro­pean Sur­vey on His­to­ri­cal Con­scious­ness and Poli­ti­cal Atti­tu­des among Adolescents.Vol. A: Descrip­ti­on. Ham­burg: edi­ti­on Kör­ber-Stif­tung; ISBN: 3896840053; pp. A 407 — A 410.
  10. v. Bor­ries, Bodo; Kin­der­va­ter, Ange­la; Kör­ber, Andre­as (1997): “Sum­ma­ry: Pro­blems and Results of the Cross-Cul­tu­ral Com­pa­ri­son.” In: Angvik, Magne; v. Bor­ries, Bodo (1997; Eds.): YOUTH and HISTORY. A Com­pa­ra­ti­ve Euro­pean Sur­vey on His­to­ri­cal Con­scious­ness and Poli­ti­cal Atti­tu­des among Ado­lescents. Vol. A: Descrip­ti­on. Ham­burg: edi­ti­on Kör­ber-Stif­tung; ISBN: 3896840053, pp. A 206 — A 234.
  11. Kör­ber, Andre­as (1997): “Chro­no­lo­gi­cal Know­ledge, His­to­ri­cal Asso­cia­ti­ons and His­to­ri­co-Poli­ti­cal Con­cepts.” In: Angvik, Magne; v. Bor­ries, Bodo (1997; Eds.): YOUTH and HISTORY. A Com­pa­ra­ti­ve Euro­pean Sur­vey on His­to­ri­cal Con­scious­ness and Poli­ti­cal Atti­tu­des among Ado­lescents. Vol. A: Descrip­ti­on. Ham­burg: edi­ti­on Kör­ber-Stif­tung; ISBN: 3896840053; pp. A 106‑A 152.
  12. Kör­ber, Andre­as (18.9.1997): “Can our pupils fit into the shoes of someo­ne else?”. Vor­trag auf der Tagung “The YOUTH & HISTORY Pro­ject, Chal­len­ges and Impli­ca­ti­ons for the Tea­ching and Lear­ning of Histo­ry.” Pecs, Hun­ga­ry, Sep­tem­ber 17th-21st, 1997; Con­fe­rence orga­ni­zed by EUROCLIO and the Körber-Stiftung.


    in Vorbereitung:

      Blog­ein­trä­ge zu YOUTH and HISTORY:

      Wei­te­re Seiten: