Print Friendly, PDF & Email

Remark: The country mentioned in brackets with each publication is
the country of data that were used or the country which the paper was adressed
to. 


  • Sorted by reverse Date:
    • Pilvi Torsti: „Peace-loving and similar“. Youth and History – an
      Explorative Study of the Historical Thinking of Adolescents in Bosnia-Hercegovina.
      Helsinki: University of Helsinki. Department of History. 9/2000; 208 pp.
    • Lastrucci, Emilio (2000): La formazione del pensiero storico. Milano, Paravia.
    • Lastrucci, Emilio (2000): „Aspetti educativi della coscienza storica“. In: Il Mulino,
      n. 1; pp. 126-136.
    • Lastrucci, Emilio (1999): „Il Novecento a scuola.“ In: Critica marxista, n. 1-2;
      pp. 87-96.
    • Lastrucci, Emilio (1999): „La coscienza storica dei giovani: questioni socio-educative.“
      In Scuola democratica, n. 1-2;, pp. 189-213.
    • Bragi
      Gudmundsson and Gunnar
      Karlsson
      (1999): (Iceland): Aeska og saga, University of Iceland Press, Vol. 15,  series Studia historica
    • Shifra
      Sagy
      , Emda
      Orr
      , Dan
      Bar-On
        (1999): (Israel) Individualism and collectivism in Israeli society: Comparing religious and secular high-school students. Human Relations, 52. p. 327-348
    • Sylwia Willberg
      , Richard Lynn (1999): (Germany / Poland) Sex differences in historical
      knowledge and school grades: a 26 nation study, in: Personality And Individual
      Differences 27, p.1221-1229
    • Borries, Bodo von (1999):
      (Germany) Geschlechtsspezifisches Geschichtsbewußtsein und koedukativer
      Geschichtsunterricht, in: Arnold, Udo u.a. (Hrsg.): Stationen eines Hochschullebens.
      Festschrift für Annette Kuhn zum 65. Geburtstag; Dortmund (Edition
      Ebersbach) 1999, p. 89-111
    • Borries, Bodo von (1999):
      (Germany) Nicht länger Mittel der Abgrenzung. Gewandelte Funktionen
      historischer Sinnbildung in Einwanderungsgesellschaften, in: Frankfurter
      Rundschau, 16.3. 1999, 8
    • José
      Machado Pais
      (1999): (Portugal) Consciência Histórica
      e Identidade – Os Jovens Portrugueses num Contexto Europeu (Historical
      Consciousness and Identity – Portuguese Young People in a European Context) 
      SEJ/CELTA, Lisboa
    • José
      Machado Pais
      (1999): (Portugal) Uma Europa aberta ao multiculturalismo?
      Atitudes dos jovens europeus perante os imigrantes, Revista da USP (Universidade
      de S. Paulo), S. Paulo (Brazil)
    • Borries, Bodo von (1999) (Germany)
      Bodo v.: „YOUTH and HISTORY“ 1995 – ein europäischer Kulturvergleich
      zum jugendlichen  Geschichtsbewußtsein, in: Europäische
      Geschichtskultur im 21. Jahrhundert; Bonn (Haus der Geschichte der Bundesrepublik
      Deutschland)/ Belin (Nicolai), p. 193-207. Englische Übersetzung:
      „YOUTH and HISTORY“ 1995 – a European Cultural Comparison of Young People’s
      Historical Consciousness, in: The Culture of European History in he 21st
      Century; Bonn (Haus der Geschichte der Bundesrepublik Deutschland)/Berlin
      (Nicolai), p 179-192.
    • Borries, Bodo von (unter Mitarbeit
      von Körber, Andreas, Baeck, Oliver, Kindervater, Angela) (1999): (Germany)
      Jugend und Geschichte. Ein europäischer Kulturvergleich aus deutscher
      Sicht, Opladen: Leske+Budrich (Reihe: Schule und Gesellschaft 21)
    • Kirkeeide, Normann (1999): (Norway) Drivkraft for historieskaping,
      In: Bergens Tidende (based on an interview with Magne
      Angvik
      )
    • Angvik, Magne; Nielsen,
      Vagn Oluf
      (red.)
      (1999): (Norway, Finland, Sweden, Denmark,
      Island)
      Ungdom og historie i Norden, Fagbokforlaget Norway
    • Hansen, Lho Helle and Bertelsen, Anja (1999): (Denmark) Pust
      in: Aktuelt (Newspaper, based on an interview with Vagn
      Oluf Nielsen
      )
    • Sogaard, Soren (1999): (Denmark) Hvad skal vi med fortiden
      Berlingske Tidende (Neswpaper, based on an interview with Vagn
      Oluf Nielsen
      )
    • Nielsen, Vagn Oluf (1999): (Denmark)
      Ungdom og Historie i Danmark in: Indblik, Danish radio, P1 (based on an
      interview with Vagn Oluf Nielsen)
    • Nielsen, Vagn Oluf (1999): (Denmark)
      Unges interesse for historie: Nutid og action in: Samvirke, p. 101-106
    • Borries, Bodo von (1999):
      (Germany) A Cross-Cultural Comparison of Students‘ Concepts of Europe,
      in: CYRCE (Ed.).: Intercultural Reconstruction: Trends and Challenges;
      Berlin/New York (de Gruyter) 1999, p. 33-50 ( European Yearbook on Youth
      Policy and Research 2)
    • Lastrucci, Emilio (1998): „Gli adolescenti europei e la storia: primi risultati di una
      grande indagine comparativa.“ In Cadmo, VI, n. 17-18; pp. 63-84.
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) Zum historisch-politischen Bewußtsein der europäischen
      Jugend – Kulturvergleichende Befunde von YOUTH and HISTORY 1995, in: Payerl,
      Eva (Hrsg.): Jugendkooperationen in Mitteleuropa; Wien (IDM Institut für
      den Donauraum und Mitteleuropa) 1998, p. 48-66, 128-137 ( Reihe: Studien
      des Institutes für den Donauraum und Mitteleuropa 19
    • José
      Machado Pais
      (1998): (Portugal)Los rasgos más importantes
      de la sociedad europea y la situación de los
    • jóvenes en ella, Revista SINITE, Revista de Pedagogía
      Religiosa, vol. XXXIX, nr.118, Madrid, 1998, pp. 211-238.

    • Nemchinov V.,Tsenina I (1998): (Russia
      Socialization and Individualization in Shaping Historical Consciousness.
      Evaluation of Empirical Studies of Teenagers‘ Psychology, In: The World
      of Psychology,  Moscow-Woronezh  No 1
    • Mikkelsen, Morten (1998): (Denmark) Europas unge mangler
      historisk bevidsthed in: Kristeligt Dagblad, (Newspaper, based on an interview
      with Vagn Oluf Nielsen)
    • Ahonen, Sirkka (1998): (Finland)
      Historiaton sukupolvi? Historian vastaanotto ja historiallisen identiteetin
      rakentuminen 1990-luvun nuorison keskuudessa (No-History Generation? Reception
      of history and construction of historical identity among young people in
      1990’s) Suomen Historiallinen Seura, Historiallisia tutkimuksia 202
    • Nielsen, Vagn Oluf (1998): (Denmark)
      Ungdom og historie i Danmark Danmarks Lærerhøjskole
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) Representation and Understanding of History In: Voss,
      J.F. and Carretero, M. (Eds.): Leraning and Reasoning in History, London,
      Woburn
    • Wahkers, Allan (1998): (Denmark) The students know Hitler
      very well In: BERLINKSKE TIDENDE
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) Historische Projektarbeit im Vergleich der Methodenkonzepte.
      In: B. Schönemann; et al. (ed.): Geschichtsbewußtsein und Methoden
      historischen Lernens, Weinheim 1996, pp. 276-306.
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) Forschungsprobleme einer Theorie des Geschichtsbewußtseins.
      Am Beispiel einer Studie zum empirischen Kulturvergleich; Jörn Rüsen
      zum 60. Geburtstag In: Blanke, Horst Walter u.a. (Hrsg.): Dimensionen der
      Historik. Geschichtstheorie, Wissenschaftsgeschichte und Geschichtskultur
      heute; Köln (Böhlau), p. 239-152.
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) Erweiterte litauische Übersetzung: Paaugli istorijos
      supratimas ir politin s nuostatos Ryt ir Vakar Europoje: pavyzdys demokratija.
      1994-1995 met empirinio tyrimorezultatai ir problemos In: Becher, Ursula
      A. J. u.a. (Hrsg.): Istoriografija ir atvira visuomen (Geschichtswissenschaft
      und offene Gesellschaft); Vilnius (Vilniaus universitetas) , p. 208-241.
    • Dooren, Jos van & Dycke, H.
      van
      (1998): (Belgium) The Historical Conscioussness of European
      Students. Pioneering work by the Youth & History Project. In: Information
      – Mitteilungen – Communications, Vol 19, no. 2, p.134-141
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) Jugendliche Geschichtsvorstellungen und Politikeinstellungen
      im europäischen Ost-West-Vergleich: Das Beispiel Demokratie. In: Geschichte
      in Wissenschaft und Unterricht, 49 Jg., p. 208-222
    • HDB (1998): (Belgium) Geschiedenis moet waarden aanleren.
      IN: De Standaard.
    • Cajani, Luigi (1998): (Italy)
      Tra passato e futuro. Una inchiesta sulla coscienza storica Biblioteca
      di Storia moderna e contemporanea, Roma, pp. 68 – 93
    • HDB (1998): (Belgium) Geschiedenis is niet leuk. In: De Standaard.
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) Landkarte historisch-politischer Mentalitäten der
      europäischen Jugend? In: Jahrbuch Arbeit – Bildung – Kultur, hrsg.
      vom Forschungsinstitut für Arbeiterbildung 15/16, 1997/98, 27-55.
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) Ziele, Formen und Ergebnisse des Geschichtslernens Jugendlicher
      im europäischen Vergleich. Zu YOUTH and HISTORY 1994/95 In: Geschichte,
      Politik und ihre Didaktik, 26. Jg., p. 7-21
    • Barschdorff, Signe (1998):
      (Germany) Is history teaching up to date? (Introduction) In: Leeuw-Roord,
      Joke van der (Ed.): The State of History Education in Europe. Challenges
      and Implications of the „Youth and History“-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung),
      p. 77-92
    • Barschdorff, Signe (1998):
      (Germany) Final Remarks: Reactions of the Hamburg Analysis Group
      on the conference and its outcomes In: Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.):
      The State of History Education in Europe. Challenges and Implications of
      the „Youth and History“-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung),
      p. 195-203
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) What were we looking for and what did we find? Interesting
      Hypotheses, Methods and Results of the Youth and History Survey In: Leeuw-Roord,
      Joke van der (Ed.): The State of History Education in Europe. Challenges
      and Implications of the „Youth and History“-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung)
      , p. 15-51
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) Do Teachers and Students attend the same Lessons? In:
      Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.): The State of History Education in Europe.
      Challenges and Implications of the „Youth and History“-Survey; Hamburg
      (edition Körber-Stiftung)
      , p. 103-118
    • Borries, Bodo von and Baeck,
      Oliver
      (1998): (Germany) Are Teachers able and willing to
      innovate the Teaching and Learning of History? In: Leeuw-Roord, Joke van
      der (Ed.): The State of History Education in Europe. Challenges and Implications
      of the „Youth and History“-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung),
      p. 143-162.
    • Körber, Andreas (1998):
      (Germany) Can our pupils fit into the shoes of someone else? (Introduction)
      In: Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.): The State of History Education in
      Europe. Challenges and Implications of the „Youth and History“-Survey;
      Hamburg (edition Körber-Stiftung),
      p. 123-138
    • Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.) (1998): (Netherlands) The
      State of History Education in Europe. Challenges and Implications of the
      „Youth and History“-Survey Hamburg (edition Körber-Stiftung)
    • Thorup, Mette-Line (1998): (Denmark) Forsker efterlyser engageret
      historieundervising in: Information (Newspaper, based on an interview with
      Vagn Oluf Nielsen)
    • Angvik, Magne (1998): (Norway)
      Er 15-åringene interessert i historie? (Are 15-year Olds Interested
      In History?) In: Til debatt, innlegg ved Norske historiedagar 1996 (Discussion
      Topics. Contributions given at the Norwegian History Conference 1996).
      University of Bergen, Department of History. 1998 , pp. 51-60.
    • Abacioglu, Asuman (1998): (Turkey) Tarih dersini seven yok
      [No one likes history lessons] In: Cumhuriyet, Istanbul, January 21, 1998
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) Erlebnis, Identifikation und Abneigung beim Geschichtslernen
      In: Neue Sammlung, 38. Jg., 2/98, pp. 171-202.
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) Jugendliche Geschichtsvorstellungen und Politikeinstellungen
      im europäischen Ost-West-Vergleich: das Beispiel Demokratie. In: Geschichte
      in Wissenschaft und Unterricht, 4/98, April 1998, pp. 208-222.
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) Jugendliche und Gedenkstätten. Einige empirische
      Befunde und theoretische Überlegungen. In: Haase, Norbert; Pampel,
      Bert (ed.): Doppelte Last – doppelte Herausforderung, Frankfurt a.M. 1998,
      pp. 113-118.
    • Borries, Bodo von (1998):
      (Germany) Historical Consciousness among German and European Adolescents.
      Some Methodological Problems of Cross-Cultural Comparisons. In: Yuan Chang
      & Liang-Kai Chou (ed.): Methodologies: Historical Consciousness and
      History – Textbook Research (Conference February 1997); Taiwan
    • Hizlan, Dogan (1998): (Turkey) Gencler okutulan tarihi sevmiyor
      [The Youth does not like the history they read In: Hürriyet, January
      26, 1998
    • Liedtke, Gertrud (1998): (Germany) Diskussion des Projektes
      „Youth and History“ auf der Euroclio-Tagung in Pecs, Ungarn, 17.-21. September
      1997. In: Geschichte in Wissenschaft und Unterricht, 4/98, April 1998,
      pp. 264-268.
    • Nielsen, Vagn Oluf (1998): (Denmark)
      Ungdom og Historiebevidsthed. In: Humaniora, nr.1 1998, pp. 26-29.
    • Özbaran, Salih (1998): (Turkey) Genclik ve Tarih – II
      [Youth and History ii ] In: Cumhuriyet, Istanbul, January 11, 1998, p.
      2.
    • Özbaran, Salih (1998): (Turkey) Genclik ve Tarih [Youth
      and History] In: Toplumsol Tarih, No. 49, Istanbul, January 1998, pp. 49-56.
    • Pesole, Dino (1998): (Italy) Studenti europei in cerca di
      storia (contemporanea) In: Il Sole 24 ORE, No. 16, Milano, January 17,
      1998, p. 14.
    • N.N. (1997): (Iceland) In: Morgunbladid (Iceland), February
      11th, 1997.
    • Nielsen, Vagn Oluf (1997): (Denmark)
      Ungdom og historie. In: Folkeskolen Nr.30-33, August 14th, 1997.
    • Dooren, Jos van (1997): (Belgium)
      Weinig amusement in de Vlaamse geschiedenisles. In: Hermes. Tijdschrift
      voor geschiedenis, Jg. 1, Nr. 3, p. 11-22
    • Borries, Bodo von (1997):
      (Germany) Zwischen Fremdentoleranz und Gewaltbereitschaft In: Becher,
      Ursula A. J., Borries, Bodo v. u.a.: Jugend – Politik – Geschichte. Ergebnisse
      des europäischen Kulturvergleichs „Youth and History“; Hamburg (edition
      Körber-Stiftung) , p.
      37-52.
    • Platthaus, Andreas (1997): (Germany) Kinder im Strom. Was
      bedeutet jungen Leuten die Geschichte? Zu einer Umfrage [Children in the
      Current. What does History mean to Young People. On a Survey]. In: Frankfurter
      Allgemeine Zeitung (Germany). April 30th, 1997, p.43 [Review of the project
      and assessment of its results; based on: Angvik; v.Borries (Eds.; 1997):
      YOUTH and HISTORY].
    • Lumby, Elisabeth (1997): (Denmark) Historie populært
      i folkeskolen In: Berlingske Tidene (Denmark), January 4th, 1997. [based
      on an interview with Vagn Oluf Nielsen]
    • Mathiassen, Amalie (1997): (Denmark) Historien har fået
      comeback In: Det Fri Aktuelt (Denmark), February 1st, 1997. [based on an
      interview with Vagn Oluf Nielsen]
    • Ahonen, Sirkka (1997): (Finland)
      Demokratia nuorten odotuksissa Suomessa ja muualla Euroopassa [The role
      of democracy as an aspiration concerning future among Finnish adolescents
      in a European context] In: Hyvinvointikatsaus 4/1997. pp. 12-17.
    • Angvik, Magne; Borries,
      Bodo von
      (1997): (Germany) YOUTH and HISTORY. A Comparative
      European Survey on Historical Consciousness and Political Attitudes among
      Adolescents. Hamburg: edition Körber-Stiftung,
      1997. (Vol. A: Description, Vol. B: Documentation, CD-ROM).
    • Becher, Ursula A. J. et al. (1997): (Germany) Jugend – Politik
      – Geschichte. Ergebnisse des europäischen Kulturvergleichs ‚YOUTH
      and HISTORY‘. Mit Beiträgen von Ursula A.J. Becher, Bodo
      von Borries
      , Luigi Cajani, Friedrich
      Heckmann, Wolfgang Höpken, Sibylle Hübner-Funk, Josef Janning,
      Andreas Körber, Franz
      Lanthaler
      , Joke van der Leeuw-Roord, Rainer H. Lehmann, Alexander Rahr,
      Wolf Schmidt und Sylwia Wilberg-Grzeskowiak.
      [Youth – Politics – History. Results of the European cross-cultural study
      ‚YOUTH and HISTORY‘]. Dokumentation einer Tagung der Deutschen Welle am
      17. Oktober 1996 in Köln, bearb. v. Dirk Wegner, Hamburg (edition
      KÖRBER-STIFTUNG).
    • Borries, Bodo von (1997):
      (Germany) Jugend – Politik – Geschichte. Hinweise aus einem europäischen
      Vergleich. In: Gewerkschaftliche Monatshefte 12’97, 48. Jg., bund Verlag,
      Düsseldorf 1997, pp. 670-679.
    • Borries, Bodo von (1997):
      (Germany) Jugendliche Türken, Deutsche und Deutsch-Türken.
      Empirische Befunde zum historisch-politischen Bewußtsein. [Young
      Turks, Germans and German-Turks. Empirical findings concerning historical-political
      consciousness]. In: Raisch, H. und Reese, A. (Hrsg.): Historica Didactica.
      Geschichtsdidaktik heute, Festschrift für Uwe Uffelmann, Idstein,
      p. 15-30
    • Borries, Bodo von (1997):
      (Germany) YOUTH and HISTORY. The Comparative European Project on
      Historical Consciousness among Adolescents (1994/95). In: Zeitschrift für
      Sozialisationsforschung und Erziehungssoziologie (ZSE) 17(1997), no. 2,
      pp. 214-219.
    • Borries, Bodo von (1997):
      (Germany) Concepts of Historical Thinking and Historical Learning
      in the Perspective of German Students and Teachers. In: International Journal
      of Educational Research, vol. 27, 1997, pp. 211-220.
    • Borries, Bodo von; Barschdorff,
      Signe
      (1997): (Germany) Jugend und Geschichte. Ein europäisches
      Internetprojekt. [Youth and History. A European Internet project]. In:
      Donath, R. und Volkmer, I. (eds. 1997): Das Transatlantische Klassenzimmer.
      Interkulturelles Lernen durch Online-Projekte im Unterricht. Hamburg: edition
      Körber-Stiftung, pp.
      411-423.
    • Borries, Bodo von; Körber,
      Andreas
      ; Barschdorff, Signe

      (1997): (Germany) Youth and History. Results of the first cross-cultural
      study of youth on historical-political attitudes In: civnet 1997, vol.1.
      no.3. (http://civnet.org/mag/issue3/youth1.htm on August 6th, 1997).
    • Borries, Bodo von; Körber,
      Andreas
      ; unter Mitarbeit von Baeck, Oliver;
      Bakonyi, Jutta; Kindervater, Angela

      (1997): (Germany) Ein europäischer Kulturvergleich zu Geschichtsvorstellungen
      und Politikeinstellungen von Jugendlichen. [European cross-cultural study
      on historical and political attitudes]. In: Zeitschrift für Politische
      Psychologie 5(1997), no. 1.
    • Bouwman, Will (ed.) (1997): (Netherlands) Youth and History
      in Nederland. Het Europese onderzoek naar historisch besef bij jongeren
      en de resultaten in ons land nader bekeken. ’s-Hertogenbosch, KPC Groep,
      1997
    • Kuyper, Marion; Leeuw-Roord, Joke van der (1997): (Netherlands)
      Youth and History. Is historisch besef te meten? [Can we measure historical
      consciousness?] In: Kleio. Tijdschrift van de Vereniging van docenten in
      Geschiedenis en Staatsinrichting in Nederland (VGN), 38(1997), no. 6, pp.
      22-27.
    • Lanthaler, Franz (1997): (Italy
      – Southern Tyrol
      ) Jugend und Geschichte. Eine Studie zum Geschichtsbewußtsein.
      I giovani e la storia. Un’indagine sulla coscienza storica. [Youth and
      History. A study on historical consciousness]. [Includes articles by Walter
      Alber, Bodo von Borries, Luigi
      Cajani
      and Franz Lanthaler]. Bozen/Bolzano/Bulsan:
      Pädagogisches Institut für die deutsche Sprachgruppe, Istituto
      pedagogico per il gruppo linguistico italiano, Istitut Pedagogich Ladin.
    • N.N. (1997): (Israel) Shmu’el Me’iri: HaNo’ar hayehudi…
      [For jewish youth in Israel, peace is not the most important of their values]
      ??
    • Nemchinov, Victor (1997): (Russia)
      Reflections in the Mirrors of History. In: Roditeli, spring 1997.
    • Nielsen, Vagn Oluf (1997): (Denmark)
      Ungdom og historie. Om danske skoleelevers interesse for historie. In:
      Noter, nr.135, December 1997, pp. 13-17.
    • Nielsen, Vagn Oluf (1997): (Denmark)
      Ungdom og historie. In: Historie & Samfundsfag, 2/1997 (June).
    • Özbaran, Salih (1997): (Turkey) Genclik ve Tarih [Youth
      and History]. In: Cumhuriyet, Istanbul, November 1, 1997, p. 2.
    • Tutiaux-Guillon, Nicole (1997):
      (France) Premiers résultats, premières interrogations:
      à propos de l’enquête européenne ‚les jeunes et l’histoire‘.
      In: Documents, acts et rapports pour l’éducation: l’Europe, objet
      d’enseignement? Acts du colloque inter-irehg de Dijon, s.d. J. Maréchal,
      C. Mercier, F. Soeurs. Dijon 1997.
    • Wegner, Dirk (1997): (Germany) Die mentale Landkarte Europas
      neu vermessen. In: Körberworld. Magazin der Körber
      AG
      , 1997, no. 1, pp. 43-45.
    • Angvik, Magne (1996): (Norway)
      Paper presented at the Fifth Conference of the International Society for
      the Study of European Ideas (ISSEI) at University for Humanist Studies,
      Utrecht, August 19th to 24th, 1996 [Will be published in the conference
      report printed in USA 1997]
    • Angvik, Magne (1996): (Norway)
      Paper presented at the the conference for Norwegian historians and History
      teachers in colleges in Bergen June 27th to 30th, 1996 [Will be published
      by University of Bergen, Department of History spring 1997]
    • Bekeshkina, Irina (1996):
      (Ukraine) Europe and We: the Comparative European Study. [in Ukrainian].
      In: The Day (Ukraine), October 3rd, 1996, pp. 1, 6.
    • Kaspi, Arje (1996.): (Israel) Shalom mibe’ad haKawenet In:
      Musaf HaAretzon (Israel), Novermber 1st, 1996. [based on an Interview with
      Shifra Sagy]
    • Angvik, Magne (1996): (Norway)
      Paper presented at The Sixth Nordic Conference on History Didactics in
      Tampere, Finland, June 1st to 6th, 1996 [Will be published in report (for
      ordinary sale) made by Danmarks Lærerhojskole,
      Copenhagen, spring 1997].
    • Ahonen, Sirkka (1996): (Finland)
      Historiatietoisuus Oppimistuloksena. [Historical consciousness as an outcome
      of Learning] In: Jakku-Sihvonen, Ritva; Lindström, Aslak; Lipsanen,
      Sinikka (ed.): Toteuttaako peruskoulu tasa-arvoa? Opetushallitus 1996,
      pp.375-390
    • Bøe, Jan Bjarne (1996): (Norway) Historie som identitet.
      To studier i historiebevissthet. Stavanger: Stavanger College (Stavanger
      College, School of Humanities, vol. 20).
    • Borries, Bodo von (1996):
      (Germany) Musterschüler in Ökologie, Demokratie und Gewaltlosigkeit?
      Geschichtsbewußtsein und Politikeinstellungen deutscher Jugendlicher
      im europäischen Vergleich. [Star students in ecology, democracy and
      non-violence? Historical consciousness and political attitudes of German
      youth in a comparative European perspective]. In: Rohdenburg, Günther
      (ed.; 1996): Öffentlichkeit herstellen – Forschen erleichtern! 10
      Jahre Archivpädagogik und historische Bildungsarbeit – Vorträge
      zur Didaktik. Bremen: Staatsarchiv (Kleine Schriften des Staatsarchivs
      Bremen; 24), pp. 53-85.
    • Nielsen, Vagn Oluf (1996): (Denmark)
      Ungdom og Historie In: Kridthuset (Denmark), 6(1996), no. 5, pp. 6-8.
    • Angvik, Magne; Borries,
      Bodo von
      ; Körber, Andreas

      (1995): (Germany) Report to the Students and Teachers. (March 15th,
      1995). [This report was sent to the participating schools early in the
      analytical phase. Adaptions in different languages (most of them with national
      appendices) are available from the respective National Coordinators.]
    • Dragonas, Thalia (1995): (Greece)
      Youth and History. Paper presented at the Modern Greek Studies Association
      Conference. Harvard, Mass. November 2nd to 5th, 1995.
    • Nielsen, Vagn Oluf (1995): (Denmark)
      Ungdom og Historie. In: Kridthuset (Copenhagen), 5(1995), no. 3.
    • Tutiaux-Guillon, Nicole (1995):
      (France) Enquête européenne sur l’enseignement de l’histoire:
      mais que pensent-ils de l’Europe. In: iregh no. 2, l’Europe, décembre
      1995, pp. 31-37 [IREGH = research institutes for teaching history, geography
      and civics].
    • Angvik, Magne (1993): (Norway)
      Ungdom og Historie. Et europeisk projekt om historiebevissthet. [Youth
      and History. A European project on historical consciousness]. In: Historiedidaktik
      i Norden, vol. 5, p. 323-334.

    to the top /back
    to homepage

    last updated: 16.Feb. 2000 by Angela
    Kindervater