Youth and History – Publications about the Project
Remark: The country mentioned in brackets with each publication is
the country of data that were used or the country which the paper was adressed
to.
-
Pilvi Torsti: „Peace-loving and similar“. Youth and History – an
Explorative Study of the Historical Thinking of Adolescents in Bosnia-Hercegovina.
Helsinki: University of Helsinki. Department of History. 9/2000; 208 pp. - Lastrucci, Emilio (2000): La formazione del pensiero storico. Milano, Paravia.
- Lastrucci, Emilio (2000): „Aspetti educativi della coscienza storica“. In: Il Mulino,
n. 1; pp. 126-136. - Lastrucci, Emilio (1999): „Il Novecento a scuola.“ In: Critica marxista, n. 1-2;
pp. 87-96. - Lastrucci, Emilio (1999): „La coscienza storica dei giovani: questioni socio-educative.“
In Scuola democratica, n. 1-2;, pp. 189-213. -
Bragi
Gudmundsson and Gunnar
Karlsson (1999): (Iceland): Aeska og saga, University of Iceland Press, Vol. 15, series Studia historica -
Shifra
Sagy, Emda
Orr, Dan
Bar-On (1999): (Israel) Individualism and collectivism in Israeli society: Comparing religious and secular high-school students. Human Relations, 52. p. 327-348 -
Sylwia Willberg
, Richard Lynn (1999): (Germany / Poland) Sex differences in historical
knowledge and school grades: a 26 nation study, in: Personality And Individual
Differences 27, p.1221-1229 -
Borries, Bodo von (1999):
(Germany) Geschlechtsspezifisches Geschichtsbewußtsein und koedukativer
Geschichtsunterricht, in: Arnold, Udo u.a. (Hrsg.): Stationen eines Hochschullebens.
Festschrift für Annette Kuhn zum 65. Geburtstag; Dortmund (Edition
Ebersbach) 1999, p. 89-111 -
Borries, Bodo von (1999):
(Germany) Nicht länger Mittel der Abgrenzung. Gewandelte Funktionen
historischer Sinnbildung in Einwanderungsgesellschaften, in: Frankfurter
Rundschau, 16.3. 1999, 8 -
José
Machado Pais (1999): (Portugal) Consciência Histórica
e Identidade – Os Jovens Portrugueses num Contexto Europeu (Historical
Consciousness and Identity – Portuguese Young People in a European Context)
SEJ/CELTA, Lisboa -
José
Machado Pais (1999): (Portugal) Uma Europa aberta ao multiculturalismo?
Atitudes dos jovens europeus perante os imigrantes, Revista da USP (Universidade
de S. Paulo), S. Paulo (Brazil) -
Borries, Bodo von (1999) (Germany)
Bodo v.: „YOUTH and HISTORY“ 1995 – ein europäischer Kulturvergleich
zum jugendlichen Geschichtsbewußtsein, in: Europäische
Geschichtskultur im 21. Jahrhundert; Bonn (Haus der Geschichte der Bundesrepublik
Deutschland)/ Belin (Nicolai), p. 193-207. Englische Übersetzung:
„YOUTH and HISTORY“ 1995 – a European Cultural Comparison of Young People’s
Historical Consciousness, in: The Culture of European History in he 21st
Century; Bonn (Haus der Geschichte der Bundesrepublik Deutschland)/Berlin
(Nicolai), p 179-192. -
Borries, Bodo von (unter Mitarbeit
von Körber, Andreas, Baeck, Oliver, Kindervater, Angela) (1999): (Germany)
Jugend und Geschichte. Ein europäischer Kulturvergleich aus deutscher
Sicht, Opladen: Leske+Budrich (Reihe: Schule und Gesellschaft 21) -
Kirkeeide, Normann (1999): (Norway) Drivkraft for historieskaping,
In: Bergens Tidende (based on an interview with Magne
Angvik) -
Angvik, Magne; Nielsen,
Vagn Oluf (red.) (1999): (Norway, Finland, Sweden, Denmark,
Island) Ungdom og historie i Norden, Fagbokforlaget Norway -
Hansen, Lho Helle and Bertelsen, Anja (1999): (Denmark) Pust
in: Aktuelt (Newspaper, based on an interview with Vagn
Oluf Nielsen) -
Sogaard, Soren (1999): (Denmark) Hvad skal vi med fortiden
Berlingske Tidende (Neswpaper, based on an interview with Vagn
Oluf Nielsen) -
Nielsen, Vagn Oluf (1999): (Denmark)
Ungdom og Historie i Danmark in: Indblik, Danish radio, P1 (based on an
interview with Vagn Oluf Nielsen) -
Nielsen, Vagn Oluf (1999): (Denmark)
Unges interesse for historie: Nutid og action in: Samvirke, p. 101-106 -
Borries, Bodo von (1999):
(Germany) A Cross-Cultural Comparison of Students‘ Concepts of Europe,
in: CYRCE (Ed.).: Intercultural Reconstruction: Trends and Challenges;
Berlin/New York (de Gruyter) 1999, p. 33-50 ( European Yearbook on Youth
Policy and Research 2) - Lastrucci, Emilio (1998): „Gli adolescenti europei e la storia: primi risultati di una
grande indagine comparativa.“ In Cadmo, VI, n. 17-18; pp. 63-84. -
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) Zum historisch-politischen Bewußtsein der europäischen
Jugend – Kulturvergleichende Befunde von YOUTH and HISTORY 1995, in: Payerl,
Eva (Hrsg.): Jugendkooperationen in Mitteleuropa; Wien (IDM Institut für
den Donauraum und Mitteleuropa) 1998, p. 48-66, 128-137 ( Reihe: Studien
des Institutes für den Donauraum und Mitteleuropa 19 -
José
Machado Pais (1998): (Portugal)Los rasgos más importantes
de la sociedad europea y la situación de los -
Nemchinov V.,Tsenina I (1998): (Russia)
Socialization and Individualization in Shaping Historical Consciousness.
Evaluation of Empirical Studies of Teenagers‘ Psychology, In: The World
of Psychology, Moscow-Woronezh No 1 -
Mikkelsen, Morten (1998): (Denmark) Europas unge mangler
historisk bevidsthed in: Kristeligt Dagblad, (Newspaper, based on an interview
with Vagn Oluf Nielsen) -
Ahonen, Sirkka (1998): (Finland)
Historiaton sukupolvi? Historian vastaanotto ja historiallisen identiteetin
rakentuminen 1990-luvun nuorison keskuudessa (No-History Generation? Reception
of history and construction of historical identity among young people in
1990’s) Suomen Historiallinen Seura, Historiallisia tutkimuksia 202 -
Nielsen, Vagn Oluf (1998): (Denmark)
Ungdom og historie i Danmark Danmarks Lærerhøjskole -
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) Representation and Understanding of History In: Voss,
J.F. and Carretero, M. (Eds.): Leraning and Reasoning in History, London,
Woburn -
Wahkers, Allan (1998): (Denmark) The students know Hitler
very well In: BERLINKSKE TIDENDE -
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) Historische Projektarbeit im Vergleich der Methodenkonzepte.
In: B. Schönemann; et al. (ed.): Geschichtsbewußtsein und Methoden
historischen Lernens, Weinheim 1996, pp. 276-306. -
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) Forschungsprobleme einer Theorie des Geschichtsbewußtseins.
Am Beispiel einer Studie zum empirischen Kulturvergleich; Jörn Rüsen
zum 60. Geburtstag In: Blanke, Horst Walter u.a. (Hrsg.): Dimensionen der
Historik. Geschichtstheorie, Wissenschaftsgeschichte und Geschichtskultur
heute; Köln (Böhlau), p. 239-152. -
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) Erweiterte litauische Übersetzung: Paaugli istorijos
supratimas ir politin s nuostatos Ryt ir Vakar Europoje: pavyzdys demokratija.
1994-1995 met empirinio tyrimorezultatai ir problemos In: Becher, Ursula
A. J. u.a. (Hrsg.): Istoriografija ir atvira visuomen (Geschichtswissenschaft
und offene Gesellschaft); Vilnius (Vilniaus universitetas) , p. 208-241. -
Dooren, Jos van & Dycke, H.
van (1998): (Belgium) The Historical Conscioussness of European
Students. Pioneering work by the Youth & History Project. In: Information
– Mitteilungen – Communications, Vol 19, no. 2, p.134-141 -
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) Jugendliche Geschichtsvorstellungen und Politikeinstellungen
im europäischen Ost-West-Vergleich: Das Beispiel Demokratie. In: Geschichte
in Wissenschaft und Unterricht, 49 Jg., p. 208-222 -
HDB (1998): (Belgium) Geschiedenis moet waarden aanleren.
IN: De Standaard. -
Cajani, Luigi (1998): (Italy)
Tra passato e futuro. Una inchiesta sulla coscienza storica Biblioteca
di Storia moderna e contemporanea, Roma, pp. 68 – 93 - HDB (1998): (Belgium) Geschiedenis is niet leuk. In: De Standaard.
-
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) Landkarte historisch-politischer Mentalitäten der
europäischen Jugend? In: Jahrbuch Arbeit – Bildung – Kultur, hrsg.
vom Forschungsinstitut für Arbeiterbildung 15/16, 1997/98, 27-55. -
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) Ziele, Formen und Ergebnisse des Geschichtslernens Jugendlicher
im europäischen Vergleich. Zu YOUTH and HISTORY 1994/95 In: Geschichte,
Politik und ihre Didaktik, 26. Jg., p. 7-21 -
Barschdorff, Signe (1998):
(Germany) Is history teaching up to date? (Introduction) In: Leeuw-Roord,
Joke van der (Ed.): The State of History Education in Europe. Challenges
and Implications of the „Youth and History“-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung),
p. 77-92 -
Barschdorff, Signe (1998):
(Germany) Final Remarks: Reactions of the Hamburg Analysis Group
on the conference and its outcomes In: Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.):
The State of History Education in Europe. Challenges and Implications of
the „Youth and History“-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung),
p. 195-203 -
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) What were we looking for and what did we find? Interesting
Hypotheses, Methods and Results of the Youth and History Survey In: Leeuw-Roord,
Joke van der (Ed.): The State of History Education in Europe. Challenges
and Implications of the „Youth and History“-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung)
, p. 15-51 -
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) Do Teachers and Students attend the same Lessons? In:
Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.): The State of History Education in Europe.
Challenges and Implications of the „Youth and History“-Survey; Hamburg
(edition Körber-Stiftung)
, p. 103-118 -
Borries, Bodo von and Baeck,
Oliver (1998): (Germany) Are Teachers able and willing to
innovate the Teaching and Learning of History? In: Leeuw-Roord, Joke van
der (Ed.): The State of History Education in Europe. Challenges and Implications
of the „Youth and History“-Survey; Hamburg (edition Körber-Stiftung),
p. 143-162. -
Körber, Andreas (1998):
(Germany) Can our pupils fit into the shoes of someone else? (Introduction)
In: Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.): The State of History Education in
Europe. Challenges and Implications of the „Youth and History“-Survey;
Hamburg (edition Körber-Stiftung),
p. 123-138 -
Leeuw-Roord, Joke van der (Ed.) (1998): (Netherlands) The
State of History Education in Europe. Challenges and Implications of the
„Youth and History“-Survey Hamburg (edition Körber-Stiftung) -
Thorup, Mette-Line (1998): (Denmark) Forsker efterlyser engageret
historieundervising in: Information (Newspaper, based on an interview with
Vagn Oluf Nielsen) -
Angvik, Magne (1998): (Norway)
Er 15-åringene interessert i historie? (Are 15-year Olds Interested
In History?) In: Til debatt, innlegg ved Norske historiedagar 1996 (Discussion
Topics. Contributions given at the Norwegian History Conference 1996).
University of Bergen, Department of History. 1998 , pp. 51-60. -
Abacioglu, Asuman (1998): (Turkey) Tarih dersini seven yok
[No one likes history lessons] In: Cumhuriyet, Istanbul, January 21, 1998 -
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) Erlebnis, Identifikation und Abneigung beim Geschichtslernen
In: Neue Sammlung, 38. Jg., 2/98, pp. 171-202. -
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) Jugendliche Geschichtsvorstellungen und Politikeinstellungen
im europäischen Ost-West-Vergleich: das Beispiel Demokratie. In: Geschichte
in Wissenschaft und Unterricht, 4/98, April 1998, pp. 208-222. -
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) Jugendliche und Gedenkstätten. Einige empirische
Befunde und theoretische Überlegungen. In: Haase, Norbert; Pampel,
Bert (ed.): Doppelte Last – doppelte Herausforderung, Frankfurt a.M. 1998,
pp. 113-118. -
Borries, Bodo von (1998):
(Germany) Historical Consciousness among German and European Adolescents.
Some Methodological Problems of Cross-Cultural Comparisons. In: Yuan Chang
& Liang-Kai Chou (ed.): Methodologies: Historical Consciousness and
History – Textbook Research (Conference February 1997); Taiwan -
Hizlan, Dogan (1998): (Turkey) Gencler okutulan tarihi sevmiyor
[The Youth does not like the history they read In: Hürriyet, January
26, 1998 -
Liedtke, Gertrud (1998): (Germany) Diskussion des Projektes
„Youth and History“ auf der Euroclio-Tagung in Pecs, Ungarn, 17.-21. September
1997. In: Geschichte in Wissenschaft und Unterricht, 4/98, April 1998,
pp. 264-268. -
Nielsen, Vagn Oluf (1998): (Denmark)
Ungdom og Historiebevidsthed. In: Humaniora, nr.1 1998, pp. 26-29. -
Özbaran, Salih (1998): (Turkey) Genclik ve Tarih – II
[Youth and History ii ] In: Cumhuriyet, Istanbul, January 11, 1998, p.
2. -
Özbaran, Salih (1998): (Turkey) Genclik ve Tarih [Youth
and History] In: Toplumsol Tarih, No. 49, Istanbul, January 1998, pp. 49-56. -
Pesole, Dino (1998): (Italy) Studenti europei in cerca di
storia (contemporanea) In: Il Sole 24 ORE, No. 16, Milano, January 17,
1998, p. 14. -
N.N. (1997): (Iceland) In: Morgunbladid (Iceland), February
11th, 1997. -
Nielsen, Vagn Oluf (1997): (Denmark)
Ungdom og historie. In: Folkeskolen Nr.30-33, August 14th, 1997. -
Dooren, Jos van (1997): (Belgium)
Weinig amusement in de Vlaamse geschiedenisles. In: Hermes. Tijdschrift
voor geschiedenis, Jg. 1, Nr. 3, p. 11-22 -
Borries, Bodo von (1997):
(Germany) Zwischen Fremdentoleranz und Gewaltbereitschaft In: Becher,
Ursula A. J., Borries, Bodo v. u.a.: Jugend – Politik – Geschichte. Ergebnisse
des europäischen Kulturvergleichs „Youth and History“; Hamburg (edition
Körber-Stiftung) , p.
37-52. -
Platthaus, Andreas (1997): (Germany) Kinder im Strom. Was
bedeutet jungen Leuten die Geschichte? Zu einer Umfrage [Children in the
Current. What does History mean to Young People. On a Survey]. In: Frankfurter
Allgemeine Zeitung (Germany). April 30th, 1997, p.43 [Review of the project
and assessment of its results; based on: Angvik; v.Borries (Eds.; 1997):
YOUTH and HISTORY]. -
Lumby, Elisabeth (1997): (Denmark) Historie populært
i folkeskolen In: Berlingske Tidene (Denmark), January 4th, 1997. [based
on an interview with Vagn Oluf Nielsen] -
Mathiassen, Amalie (1997): (Denmark) Historien har fået
comeback In: Det Fri Aktuelt (Denmark), February 1st, 1997. [based on an
interview with Vagn Oluf Nielsen] -
Ahonen, Sirkka (1997): (Finland)
Demokratia nuorten odotuksissa Suomessa ja muualla Euroopassa [The role
of democracy as an aspiration concerning future among Finnish adolescents
in a European context] In: Hyvinvointikatsaus 4/1997. pp. 12-17. -
Angvik, Magne; Borries,
Bodo von (1997): (Germany) YOUTH and HISTORY. A Comparative
European Survey on Historical Consciousness and Political Attitudes among
Adolescents. Hamburg: edition Körber-Stiftung,
1997. (Vol. A: Description, Vol. B: Documentation, CD-ROM). -
Becher, Ursula A. J. et al. (1997): (Germany) Jugend – Politik
– Geschichte. Ergebnisse des europäischen Kulturvergleichs ‚YOUTH
and HISTORY‘. Mit Beiträgen von Ursula A.J. Becher, Bodo
von Borries, Luigi Cajani, Friedrich
Heckmann, Wolfgang Höpken, Sibylle Hübner-Funk, Josef Janning,
Andreas Körber, Franz
Lanthaler, Joke van der Leeuw-Roord, Rainer H. Lehmann, Alexander Rahr,
Wolf Schmidt und Sylwia Wilberg-Grzeskowiak.
[Youth – Politics – History. Results of the European cross-cultural study
‚YOUTH and HISTORY‘]. Dokumentation einer Tagung der Deutschen Welle am
17. Oktober 1996 in Köln, bearb. v. Dirk Wegner, Hamburg (edition
KÖRBER-STIFTUNG). -
Borries, Bodo von (1997):
(Germany) Jugend – Politik – Geschichte. Hinweise aus einem europäischen
Vergleich. In: Gewerkschaftliche Monatshefte 12’97, 48. Jg., bund Verlag,
Düsseldorf 1997, pp. 670-679. -
Borries, Bodo von (1997):
(Germany) Jugendliche Türken, Deutsche und Deutsch-Türken.
Empirische Befunde zum historisch-politischen Bewußtsein. [Young
Turks, Germans and German-Turks. Empirical findings concerning historical-political
consciousness]. In: Raisch, H. und Reese, A. (Hrsg.): Historica Didactica.
Geschichtsdidaktik heute, Festschrift für Uwe Uffelmann, Idstein,
p. 15-30 -
Borries, Bodo von (1997):
(Germany) YOUTH and HISTORY. The Comparative European Project on
Historical Consciousness among Adolescents (1994/95). In: Zeitschrift für
Sozialisationsforschung und Erziehungssoziologie (ZSE) 17(1997), no. 2,
pp. 214-219. -
Borries, Bodo von (1997):
(Germany) Concepts of Historical Thinking and Historical Learning
in the Perspective of German Students and Teachers. In: International Journal
of Educational Research, vol. 27, 1997, pp. 211-220. -
Borries, Bodo von; Barschdorff,
Signe (1997): (Germany) Jugend und Geschichte. Ein europäisches
Internetprojekt. [Youth and History. A European Internet project]. In:
Donath, R. und Volkmer, I. (eds. 1997): Das Transatlantische Klassenzimmer.
Interkulturelles Lernen durch Online-Projekte im Unterricht. Hamburg: edition
Körber-Stiftung, pp.
411-423. -
Borries, Bodo von; Körber,
Andreas; Barschdorff, Signe
(1997): (Germany) Youth and History. Results of the first cross-cultural
study of youth on historical-political attitudes In: civnet 1997, vol.1.
no.3. (http://civnet.org/mag/issue3/youth1.htm on August 6th, 1997). -
Borries, Bodo von; Körber,
Andreas; unter Mitarbeit von Baeck, Oliver;
Bakonyi, Jutta; Kindervater, Angela
(1997): (Germany) Ein europäischer Kulturvergleich zu Geschichtsvorstellungen
und Politikeinstellungen von Jugendlichen. [European cross-cultural study
on historical and political attitudes]. In: Zeitschrift für Politische
Psychologie 5(1997), no. 1. -
Bouwman, Will (ed.) (1997): (Netherlands) Youth and History
in Nederland. Het Europese onderzoek naar historisch besef bij jongeren
en de resultaten in ons land nader bekeken. ’s-Hertogenbosch, KPC Groep,
1997 -
Kuyper, Marion; Leeuw-Roord, Joke van der (1997): (Netherlands)
Youth and History. Is historisch besef te meten? [Can we measure historical
consciousness?] In: Kleio. Tijdschrift van de Vereniging van docenten in
Geschiedenis en Staatsinrichting in Nederland (VGN), 38(1997), no. 6, pp.
22-27. -
Lanthaler, Franz (1997): (Italy
– Southern Tyrol) Jugend und Geschichte. Eine Studie zum Geschichtsbewußtsein.
I giovani e la storia. Un’indagine sulla coscienza storica. [Youth and
History. A study on historical consciousness]. [Includes articles by Walter
Alber, Bodo von Borries, Luigi
Cajani and Franz Lanthaler]. Bozen/Bolzano/Bulsan:
Pädagogisches Institut für die deutsche Sprachgruppe, Istituto
pedagogico per il gruppo linguistico italiano, Istitut Pedagogich Ladin. -
N.N. (1997): (Israel) Shmu’el Me’iri: HaNo’ar hayehudi…
[For jewish youth in Israel, peace is not the most important of their values]
?? -
Nemchinov, Victor (1997): (Russia)
Reflections in the Mirrors of History. In: Roditeli, spring 1997. -
Nielsen, Vagn Oluf (1997): (Denmark)
Ungdom og historie. Om danske skoleelevers interesse for historie. In:
Noter, nr.135, December 1997, pp. 13-17. -
Nielsen, Vagn Oluf (1997): (Denmark)
Ungdom og historie. In: Historie & Samfundsfag, 2/1997 (June). -
Özbaran, Salih (1997): (Turkey) Genclik ve Tarih [Youth
and History]. In: Cumhuriyet, Istanbul, November 1, 1997, p. 2. -
Tutiaux-Guillon, Nicole (1997):
(France) Premiers résultats, premières interrogations:
à propos de l’enquête européenne ‚les jeunes et l’histoire‘.
In: Documents, acts et rapports pour l’éducation: l’Europe, objet
d’enseignement? Acts du colloque inter-irehg de Dijon, s.d. J. Maréchal,
C. Mercier, F. Soeurs. Dijon 1997. -
Wegner, Dirk (1997): (Germany) Die mentale Landkarte Europas
neu vermessen. In: Körberworld. Magazin der Körber
AG, 1997, no. 1, pp. 43-45. -
Angvik, Magne (1996): (Norway)
Paper presented at the Fifth Conference of the International Society for
the Study of European Ideas (ISSEI) at University for Humanist Studies,
Utrecht, August 19th to 24th, 1996 [Will be published in the conference
report printed in USA 1997] -
Angvik, Magne (1996): (Norway)
Paper presented at the the conference for Norwegian historians and History
teachers in colleges in Bergen June 27th to 30th, 1996 [Will be published
by University of Bergen, Department of History spring 1997] -
Bekeshkina, Irina (1996):
(Ukraine) Europe and We: the Comparative European Study. [in Ukrainian].
In: The Day (Ukraine), October 3rd, 1996, pp. 1, 6. -
Kaspi, Arje (1996.): (Israel) Shalom mibe’ad haKawenet In:
Musaf HaAretzon (Israel), Novermber 1st, 1996. [based on an Interview with
Shifra Sagy] -
Angvik, Magne (1996): (Norway)
Paper presented at The Sixth Nordic Conference on History Didactics in
Tampere, Finland, June 1st to 6th, 1996 [Will be published in report (for
ordinary sale) made by Danmarks Lærerhojskole,
Copenhagen, spring 1997]. -
Ahonen, Sirkka (1996): (Finland)
Historiatietoisuus Oppimistuloksena. [Historical consciousness as an outcome
of Learning] In: Jakku-Sihvonen, Ritva; Lindström, Aslak; Lipsanen,
Sinikka (ed.): Toteuttaako peruskoulu tasa-arvoa? Opetushallitus 1996,
pp.375-390 -
Bøe, Jan Bjarne (1996): (Norway) Historie som identitet.
To studier i historiebevissthet. Stavanger: Stavanger College (Stavanger
College, School of Humanities, vol. 20). -
Borries, Bodo von (1996):
(Germany) Musterschüler in Ökologie, Demokratie und Gewaltlosigkeit?
Geschichtsbewußtsein und Politikeinstellungen deutscher Jugendlicher
im europäischen Vergleich. [Star students in ecology, democracy and
non-violence? Historical consciousness and political attitudes of German
youth in a comparative European perspective]. In: Rohdenburg, Günther
(ed.; 1996): Öffentlichkeit herstellen – Forschen erleichtern! 10
Jahre Archivpädagogik und historische Bildungsarbeit – Vorträge
zur Didaktik. Bremen: Staatsarchiv (Kleine Schriften des Staatsarchivs
Bremen; 24), pp. 53-85. -
Nielsen, Vagn Oluf (1996): (Denmark)
Ungdom og Historie In: Kridthuset (Denmark), 6(1996), no. 5, pp. 6-8. -
Angvik, Magne; Borries,
Bodo von; Körber, Andreas
(1995): (Germany) Report to the Students and Teachers. (March 15th,
1995). [This report was sent to the participating schools early in the
analytical phase. Adaptions in different languages (most of them with national
appendices) are available from the respective National Coordinators.] -
Dragonas, Thalia (1995): (Greece)
Youth and History. Paper presented at the Modern Greek Studies Association
Conference. Harvard, Mass. November 2nd to 5th, 1995. -
Nielsen, Vagn Oluf (1995): (Denmark)
Ungdom og Historie. In: Kridthuset (Copenhagen), 5(1995), no. 3. -
Tutiaux-Guillon, Nicole (1995):
(France) Enquête européenne sur l’enseignement de l’histoire:
mais que pensent-ils de l’Europe. In: iregh no. 2, l’Europe, décembre
1995, pp. 31-37 [IREGH = research institutes for teaching history, geography
and civics]. -
Angvik, Magne (1993): (Norway)
Ungdom og Historie. Et europeisk projekt om historiebevissthet. [Youth
and History. A European project on historical consciousness]. In: Historiedidaktik
i Norden, vol. 5, p. 323-334.
jóvenes en ella, Revista SINITE, Revista de Pedagogía
Religiosa, vol. XXXIX, nr.118, Madrid, 1998, pp. 211-238.
to the top /back
to homepage
last updated: 16.Feb. 2000 by Angela
Kindervater